T-shirtar designade av barn för Bris

Skriv ut Mer

Nu på onsdag 5 augusti finns årets t-shirtar till förmån för Bris på KappAhl. Bakom motiven står de unga vinnarna i KappAhls designtävling för barn, ”Bra som jag är”.

– Barnens budskap kring vad ”bra som jag är” betyder för dem är klockrena. Vi blev ömsom rörda och stolta över deras stora engagemang när vi gick igenom alla de fina tävlingsbidragen, säger KappAhls kommunikationschef Charlotte Högberg.

Det är andra året i rad som KappAhl bjuder in barn att designa motiv på t-shirtar som i ord och bild beskriver vad ”bra som jag är” betyder för dem. Tävlingen är en del av KappAhls kampanj ”Bra som jag är”, som stödjer Bris arbete genom att lyfta budskapet att alla barn och unga är bra precis som de är.

Årets vinnardesigners är Zofia, 10 år från Ostrówek, Polen och Emma, 9 år från Svedala, Sverige. T-shirtarna kommer att säljas i alla KappAhls butiker till förmån för Bris i Sverige och de barnrättsorganisationer KappAhl stödjer i Norge, Finland och Polen.

Den 5 augusti släpps t-shirtarna online och i alla KappAhl-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. T-shirtarna kostar 129 kr respektive 99 kr och 25 kr av försäljningspriset går till Bris.

”Bra som jag är”: KappAhl startade kampanjen ”Bra som jag är” 2014 för att synliggöra Bris arbete och lyfta budskapet som egentligen borde vara självklart – att alla barn och unga är bra som de är. I Bris dagliga kontakt med barn och unga beskriver många att de känner press både från omgivningen och sig själva att vara smartare, coolare, snyggare, smalare, starkare, ljusare, brunare, roligare, bättre… Att de inte duger som de är. ”Bra som jag är” är en del av ett samarbete mellan KappAhl och Bris som sträcker sig nästan 10 år tillbaka i tiden. Stödet från de insamlade pengarna bidrar till att delfinansiera kuratorstolarna i Bris stödverksamhet.

Comments are closed.