Adrecord låter e-handlarna styra den internationella expansionen

Adrecord som sedan 2010 hjälpt kunder med affiliate-marknadsföring på den svenska marknaden expanderar nu utanför Sverige. – Vi har arbetat i över ett år med fullt fokus att anpassa vår produkt till nya marknader och står nu redo att satsa stenhårt på i första hand Skandinavien, säger Jonny Elofsson, Adrecords grundare och VD.

- .

En snabbväxande e-handel med tuff konkurrens ställer höga krav på transparent och lönsam marknadsföring. Adrecord som sedan 2010 hjälpt kunder med affiliate-marknadsföring på den svenska marknaden expanderar nu utanför Sverige.

– Vi har arbetat i över ett år med fullt fokus att anpassa vår produkt till nya marknader och står nu redo att satsa stenhårt på i första hand Norge, Danmark och Finland, säger Jonny Elofsson, Adrecords grundare och VD.

Enligt senaste rapporten från organisationen Ecommerce Europe omsatte e-handeln i Norge under 2014 10,3 miljarder euro jämfört med Sveriges 9,9 miljarder euro. Danmark och Finland omsatte 9,8 respektive 7,2 miljarder euro.

Enligt samma rapport spås tillväxten under 2015 landa på drygt 12 procent i norra Europa och Adrecord satsar nu alltså på att vara högst delaktiga i detta.

“Det här ska bli extremt kul! Våra svenska kunder står och stampar och vill ha vår hjälp, framför allt i Norge. Vi märker att Norge är en populär marknad att expandera sin e-handel till och nu är det bara för oss att kavla upp ärmarna.

-Vi kan i princip hjälpa till globalt på alla marknader men vi behöver ha något slags fokus”, avslutar Jonny Elofsson.

Adrecords affärsidé är att driva kvalitativ och lönsam trafik från webbplatsägare, publicister och bloggare, även kallat affiliates, till kunden.

All trafik mäts i detalj och kunden betalar enbart för konvertering. I dagsläget har Adrecord drygt 230 kunder i Sverige där en stor del är e-handlare som tillsammans omsätter ordrar till ett värde motsvarande drygt 150 miljoner kronor årligen via Adrecords nätverk av affiliates.

Wheels4fun
Läs också