Höstens nyheter från Triumf Glass

Triumf Glass presenterar höstens nyheter, Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis, med smakerna Nöt Crème och Hockeypulver.

· Publicerad: 26 september 2024 · 12.59.
Foto: Triumf Glass

Under tisdagen kunde Triumf Glass presentera höstens nyheter. Det ska handla om Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis, med smakerna Nöt Crème och Hockeypulver skriver man i ett pressmeddelande.

— Med stor glädje lanserar Triumf Glass två spännande nyheter för hösten. Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis, med smakerna Hockeypulver och Nöt Crème, som är en hyllning till klassiska svenska julsmaker samt nostalgiska godisfavoriter. Nyheterna kombinerar tradition samt innovation och finns tillgängliga i butik från vecka 40, skriver Triumf Glass.

Annons ▾

Gammaldags Gräddglass Vinterspecial 1,75l

Årets Vinterspecial bjuder på populära smaken brynt smör-knäck i fantastisk kombination med apelsin och kanel. En liten touch av apelsin lyfter fram den gräddiga smaken av brynt smör, och kanelen sätter en exklusiv julig smak på glassen. Våra allra bästa svenska julsmaker – perfekt för det svenska julbordet.

Snackis 0,5l Hockeypulver– retro och roligt

För alla som minns den populära godisen från 90-talet Hockeypulver, är Snackis Hockeypulver 0,5l den perfekta retroglassen. Här möts lakritsglass, saltlakritssås och salta lakritspärlor, inspirerat av det klassiska Hockeypulvret. En oväntad och lekfull smakupplevelse som ger en nostalgisk resa tillbaka till barndomen.

Snackis 0,5l Nöt Crème – klassisk smak för hela familjen

Den klassiska populära svenska favoriten Nöt Crème i helt nytt format i glassdisken. Här blandas len gräddglass rikligt med Nöt Crème och skapar nostalgi i en glassburk. En riktig Snackis på stan. Nöt Crèmes-fans kommer inte bli besvikna.

— Vi vill hela tiden överraska våra kunder med nya smakupplevelser som både väcker minnen och skapar nya favoriter. Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis smakerna Nöt Crème och Hockeypulver är perfekta exempel på hur vi kombinerar traditionella smaker med modern innovation. Vi är otroligt stolta över dessa nyheter och tror att de kommer att uppskattas av både yngre och äldre glassälskare, säger Moa Frisk, Marknadschef på Triumf Glass.

FIKK - För att alla behövs