Godsakerna levereras till sina kunder hela vägen hem till dörren
Sveriges största godisbutikskedja provar hemleverans av godsaker hela vägen hem till dörren.
I bland kan det vara svårt att slita sig från soffan, filmen, boken, eller arbetsplatsen och komma iväg till en butik och inköp av godsaker. Därför provar Hemmakväll nu hemleverans av godsaker hela vägen hem till dörren.
Sveriges Lataste kundklubb
– Om man har en kundklubb med ungefär 800 000 medlemmar som definieras som ”Sveriges Lataste kundklubb” så har man ett stort ansvar. Eftersom ”god” tillgänglighet är en del av vårt DNA känns det självklart att vi ska ha hemleverans, säger Dennis Dahlberg från Hemmakväll.
Annons ▾
Två städer i initialt test av konceptet
Tjänsten gör det enklare för Hemmakvälls kunder att lätt och smidigt få tillgång till Daim, Dumle, KitKat, Fox, Geisha eller andra favoriter i Hemmakvälls sortiment. Hemmakväll har valt att göra det enkelt genom att erbjuda ett utbud av färdigsorterade lösgodisförpackningar med olika smakteman. Dessutom går det att beställa godsaker från det övriga sortimentet, såsom chips, dryck och chokladkakor.
– Initialt testar vi konceptet i Västerås och Norrköping. Allt måste fungera perfekt. Därefter har vi ambitionen att erbjuda hemleverans genom hela butiksnätet i Sverige, fortsätter Dennis.
Samarbete med rikstäckande internettjänst inom restaurang
Det som möjliggjort den kompletterande tjänsten är bland annat ett samarbete med tjänsten Onlinepizza, som är Sveriges första och största rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag marknadsledande i Sverige med över 1400 anslutna restauranger som främst levererar pizza, kebab, falafel och sallader, men också annan mat som sushi och indiskt – och nu snart även godsaker från Hemmakväll.
– Vi har byggt upp en komplett infrastruktur för att effektivt kunna hantera beställningar och leverans av mat. Samarbetet med Hemmakväll innebär att vi breddar vårt erbjudande. Detta är viktigt för oss både strategisk och utvecklingsmässigt, säger Daniel Strömberg, vd för Onlinepizza.
– Vi måste alltid vara relevanta för våra kunder och aldrig göra avkall på vare sig upplevelse, sortiment eller tillgänglighet. Den nya tjänsten är ett nytt led i vårt kontinuerliga arbete kring helhetsupplevelsen , avslutar Dennis från Hemmakväll.