Nytt digitalt system ska öka upplevelsen på McDonald’s

McDonald’s i Västhaga har infört ett nytt tillagnings- och beställningssystem, detta ska bidra till en ökad matupplevelse på restaurangen.

· Publicerad: 12 december 2019 · 23.19.
Magnus Pojen, franchisetagare McDonald’s Västhaga berättar om det nya konceptet. Arkivbild: Pressbilden.

På fredag den 13 december kl. 10:00 öppnar McDonald’s i Västhaga åter upp dörrarna efter en renovering. Restaurangen har tagits till en ny nivå genom ett nytt tillagnings- och beställningssystem.

Detta innebär att burgare tillagas direkt vid beställningstillfället och gästerna erbjuds att få maten serverad direkt till bordet. Uppgraderingen innebär ännu godare burgare och öppnar upp möjligheten att bredda menyn och erbjuda fler spännande smaker.

Annons ▾

Nytt digitalt system ska minska matsvinnet

Med ombyggda kök förändras sättet som maten på McDonald’s Västhaga tillagas. Med nya digitala beställningskiosker skickas en order automatiskt till kökets medarbetare som kan påbörja tillagningen direkt vid beställningen, och på så sätt kan maten serveras ännu fräschare.

Det nya digitala systemet bidrar till en lugnare miljö och trevligare upplevelse på restaurangen. Det ger ännu godare mat och har också den positiva fördelen att minska matsvinnet med 20 procent, som idag är på redan låga 1,19 procent.

— Genom uppgraderingen av McDonald’s Västhaga kan vi fortsätta att ligga i framkant och behålla positionen som ledande inom restaurangbranschen. Det är en stor investering och vi är säkra på att den lägger grunden för en stabil utveckling framåt i Örebro, och att Örebroarna kommer att gilla den nya restaurangen, säger Magnus Pojen, franchisetagare McDonald’s Västhaga.

Kunden får maten serverad till bordet

Med de digitala beställningskioskerna kan gäster beställa sin mat och betala i lugn och ro, vilket också ger medarbetare mer tid till andra arbetsuppgifter. Den stora förändringen ligger i att medarbetare går från att laga mat i omgångar till att bereda varje burgare när den beställs, utan att varken service eller den korta väntetiden påverkas. På det sättet blir det enklare för medarbetare att ha hela ordern klar samtidigt.

— Det nya systemet säkrar i ännu högre utsträckning att våra gäster får en jämn och hög nivå på både servicehastighet och matkvalitet. Det digitala systemet gör också det enklare för gästen att i lugn och ro titta på menyn och utforma sin beställning efter tycke och smak, och sedan slå sig ner och få maten serverad vid bordet, fortsätter Magnus Pojen.

Den nya restaurangen erbjuder bordsservering. Det innebär att beställningen görs i den digitala kiosken, gästen kan sätta sig på valfri plats i restaurangen och få sin mat serverad vid bordet. McDonald’s målsättning är att landets 200 restauranger ska ha det nya systemet och vara ombyggda under 2020.

FIKK - För att alla behövs