Premiärmingel från Ritz Nightclub – ”Det vet Du” på scenen
Fredagen den 24 augusti var det säsongspremiär för Ritz Nightclub i Örebro. Live på scenen stod gruppen ”Det vet Du”.
Fredagen den 24 augusti var det säsongspremiär för Ritz Nightclub i Örebro. Live på scenen stod gruppen ”Det vet Du”.
Detta är den sjunde gången i ordningen som Pride anordnas i Örebro. Under 2017 så var det 7500 personer som deltog i Regnbågsparaden.
I måndag presenterade musik-och filmfestivalen i Örebro ytterligare 59 akter till ett redan brett startfält.
Lördagen den 18 augusti uppträdde trion GES i Brunnsparken i Örebro. De är mest kända för låten ”Vi gräver guld i USA”.
Lördagen den 17 augusti spelade metalbandet Eleine på Prisma i Örebro.
Fredagen den 17 augusti inleddes Voxfestivalen i parken mellan Varberga och Oxhagen. Första dagen var Hiphopdagen och artisterna Linda Pira och Gee Dixon uppträdde.
Ett karaktärsfullt och känt industriområde på Hjälmarvägen inhyser Örebros nya musikscen.
Idag, onsdagen den 8 augusti presenterade Live at Heart vem som tilldelas årets låtskrivarstipendium. Det går till artisten Viktor Olsson.
Fredagen den 24 augusti är det säsongpremiär för Ritz Nightclub i Örebro. Idag blev det klart att ”Det vet du” kommer att uppträda på livescenen.
Med start från 31 juli kommer konstprojektet Speakers Corner on Wheel att äga rum i Örebro. Tanken är att personer ska klottra på en gammal ambulans.